zondag 10 juni 2012

nog eens oefenen met you tube

You Tube is bij mij thuis heel erg populair. Gekke, leuke en maffe filmpjes, daar gaat het om als ik aan You Tube denk.

Wat denk je bijvoorbeeld van deze echte voetballer?http://www.youtube.com/watch?v=SFsHPFhtEYQ

Nou ja, ik weet niets van voetballen maar ben wel redelijk sportief. Zaterdag loop ik de Slachte, dat is een marathon die eens in de vier jaar wordt gelopen. In 2008 was de laatste, de start is altijd met de hardlopers en daarna volgen (12.000) wandelaars. Langs de hele route is er muziek, theater en ander vertier. Gelukkig is er ook overal water te krijgen en mocht je in de problemen komen: ook aan de EHBO is gedacht.
http://www.youtube.com/watch?v=Xjoscy5v1A8

Hoewel ik You Tube dus vooral ken van de grappige filmpjes, is het natuurlijk ook heel goed te gebruiken voor informatieve zaken. Ook heb ik al toepassingen gezien binnen e-books. Een boek verwijst naar een filmpje, maar in de digitale versie van datzelfde boek is de link naar dat filmpje al opgenomen. Echt een super toepassing die ook zeker door bibliotheken gebruikt kan worden!

1 opmerking:

  1. Inmiddels is de Slachtemarathon alweer achter de rug (goed gedaan hoor, top!) en staan vast de eerste filmpjes daarvan ook al weer op Youtube.
    je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het op Youtube, en dat is natuurlijk super. Ook gebruiksaanwijzingen, rondleidingen, instructies etc. dus de meer educatieve toepassingen, zoals jij ook al noemt in het laatste gedeelte van je blog zijn steeds talrijker. leve de digitale wereld ;-) En je gaat lekker, trouwens!
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen