maandag 11 juni 2012

ding 17 mobiel internet

25 jaar geleden wat het moeilijk om je voor te stellen dat iedereen wel één of meer p.c.'s in huis zou hebben en dat zelfs hele jonge kinderen en hele oude mensen daar volop gebruik van zouden maken. Hetzelfde geldt voor de mobiele telefoon. In 1999 had ik mijn eerste mobiele telefoon (type koelkast) en het was bijna onfatsoenlijk om daar op straat mee te bellen (was nogal overdreven). Sinds kort heb ik een mobiel met internet. Vorige week ging 'ie kapot, ik kon tijdelijk een 'gewone' telefoon lenen (gewoon = alleen bellen / sms'sen), en echt: ik vind het vreselijk. Je raakt zo snel gewend aan de vele nieuwe mogelijkheden (en ik gebruik waarschijnlijk nog lang niet alle mogelijkheden) en je hebt al snel het gevoel dat je iets mist als je dat ding niet bij je hebt. Een paar weken geleden zat ik bij een vergadering, iedereen had een Ipad, behalve ik (inmiddels heb ik er ook een), je hebt echt het gevoel dat je ouderwets bezig bent met een schrijfblok en een pen.

De wereld verandert razend snel als het om informatie voorziening gaat. De vele (echt heel veel) apps helpen vaak om de juiste informatie snel en overzichtelijk 'binnen' te krijgen. Technisch ben ik niet, maar ik ben er van overtuigd dat voor bijna alles wat met informatie voorziening te maken heeft wel een app gemaakt kan worden. De bibliotheken kunnen wat dat betreft niet achterblijven. Binnen mijn vakgebied is er ook een aantal hele leuke en handige apps. Bijvoorbeeld 'wat wurd it' een online woordenboek N-F en F-N; zomaar op je mobiel (geen zware boeken meer meenemen naar de les). Echt geweldig.

http://www.youtube.com/watch?v=6nwJnwmpXi8


1 opmerking:

  1. Je kunt je inderdaad niet meer voorstellen dat je zonder mobiele telefoon, internet e.d. zou moeten leven. En je merkt dus zelf ook al hoe snel je aan die nieuwe toepassingen went. Dat hoor ik van iedereen die eenmaal een smartphone heeft. je bent 24 uur per dag mobiel en al die apps maken het leven toch op de een of andere manier wat makkelijker ;-)
    Hopelijk is die van jou snel weer gemaakt, gelukkig heb je nu in ieder geval de ipad....
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen