zondag 17 juni 2012

social, social, social



Een blog over Library Thing, sociale netwerken en online muziek in een sociaal netwerk.

Het delen van wat voor hobby's of interesses dan ook, is een heel duidelijk kenmerk van allerlei onderwerpen in 23 dingen. De veranderingen op het net, komen vooral ook door de enorme kansen om allerlei zaken met bekenden (familie, vrienden, kennissen) maar ook mensen die je niet kent, te delen.
Natuurlijk wist ik al heel veel over deze 'virtueel sociale wereld' maar door 23 dingen kom ik er achter dat het delen en het sociale element veel groter is dan ik dacht. Ik schrik soms wel eens van alle informatie die door iedereen zo maar de wereld in gestuurd wordt; heeft iedereen wel in de gaten dat niet alleen jou echte vrienden dat kunnen lezen, maar ook alle 'vrienden' van 'vrienden' van 'vrienden'. En dat informatie zomaar gekopieerd kan worden en als 'grap' het wereldwijde net op gaan?
Natuurlijk vind ik het leuk om te lezen wat anderen over mijn favoriete boeken schrijven of genieten van dezelfde muziek als ik. En sinds ik 'op facebook' ben, heb ik weer een paar 'oude' vrienden ontmoet, ook echt heel leuk. En toch merk ik bij mijzelf een terughoudendheid als het om privé toepassingen gaat. Heeft dat gewoon met mijn karakter te maken (ik ben iemand die graag een pseudoniem gebruikt). Of ben ik gewoon ouderwets?
De 1 op 1 communicatie (e-mail, sms, skype) gebruik ik dagelijks en zou ik niet meer zonder willen. Ook de diverse zakelijke toepassingen en de toepassing op het gebied van dienstverlening vind ik echt geweldig; informatie is door iedereen snel en eenvoudig te vinden.
Maar privé ben ik nog nog op zoek naar een manier van 'delen' en 'sociaal zijn ' in netwerkverband waarbij ik mij prettig voel.

1 opmerking:

  1. Hoi Gertrud, de een deelt graag alles met iedereen en de nader heeft die behoefte niet. En dat is natuurlijk iets heel persoonlijks. Gelukkig kun je zelf beslissen op welke social media sites je je aanmeld (ik heb je al even opgezocht op facebook) en wat je er verder mee doet. Als je het leuk vind kun je alles met iedereen delen en je urenlang vermaken op dit soort sites. Heb je librarything nog bekeken? Dat is ook een mooie site, waar mensen met dezelfde voorkeuren elkaar kunnen treffen en natuurlijk ook informatie kunnen uitwisselen.
    Je gaat nu echt als een speer, top!
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen